علت بیشترین تماسهای مردمی با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت
بیو بگ: مدیر مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درباب بیشترین تماسهای مردمی با سامانه ملی 190، توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش بیو بگ به نقل از مهر، مرضیه حکمت، از فعالیت شبانه روزی این سامانه برای ارائه خدمات به هموطنان آگاهی داد و اظهار داشت: در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۷ آذر ۱۴۰۳ که با تعطیلی ادارات در خیلی از استانها روبرو بودیم، بالاتر از ۳۵ هزار تماس با این سامانه ثبت شده است. وی ادامه داد: در همین بازه زمانی، ۲ هزار و ۲۰۵ تماس در مورد اورژانس، ۴ هزار و ۸۰۲ تماس در مورد بهداشت، ۱۵ هزار و ۶۸۵ تماس در مورد استعلام موجودی دارویی، ۲ هزار و ۴۳۲ تماس در مورد مشاوره دارویی، ۲ هزار و ۵۴۹ تماس در مورد شکایت دارو، ۵ هزار و ۱۳ تماس در مورد درمان، ۹۸۵ تماس در مورد تعرفه و ۱ هزار و ۱۱۰ تماس در مورد شکایات کادر درمان در سامانه ملی ۱۹۰ ثبت شده است. حکمت افزود: بیشترین تماسهای مردمی با سامانه ۱۹۰ در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۷ آذر با ۴۴ درصد مربوط به استعلام موجودی دارویی و با ۱۴ درصد مربوط به شکایات حوزه بهداشت خصوصاً بهداشت محیط و درمان بوده است. مدیر مرکز ملی پاسخگویی شکایات وزارت بهداشت اشاره کرد: در طول این مدت همین طور ۳ هزار و ۳۷۳ مورد شکایت از طرف مردم در سامانه ملی ۱۹۰ ثبت شده که بیشترین شکایات مربوط به حوزه بهداشت و عدم رعایت بهداشت محیط بوده است. حکمت افزود: در بعضی موارد فوریتی، همکاران ما بلا فاصله تماس هایی با مراکز درمانی برقرار و وضعیت شکایات، سریعاً پیگیری می شود و سایر شکایات نیز به معاونت های مربوطه در دانشگاه های علوم پزشکی بصورت برخط ارجاع می شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب