تحقیق جدید نشان می دهد؛

تجمع فلزات در بدن می تواند بیماری قلبی را بدتر کند

تجمع فلزات در بدن می تواند بیماری قلبی را بدتر کند

به گزارش بیو بگ، کادمیوم، اورانیوم، کبالت: تحقیقات جدید نشان میدهد که این فلزات و سایر فلزات موجود در محیط می توانند در بدن جمع شوند و بیماری قلبی را تشدید کنند.



به گزارش بیو بگ به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، «کاتلین مک گرو»، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه کلمبیا در نیویورک، اظهار داشت: «یافته های ما بر اهمیت در نظر گرفتن قرار گرفتن در معرض فلزات به عنوان یک عامل خطر مهم برای تصلب شرایین و بیماریهای قلبی عروقی تاکید می کند.»
او در ادامه اضافه کرد: «این روند می تواند به استراتژی های پیشگیری و درمانی جدیدی منجر شود که قرار گرفتن در معرض فلز را هدف قرار می دهند.»
تیم مک گرو دریافتند که با افزایش سطوح فلزات مختلف در نمونه ادرار افراد، شواهدی از سفت تر شدن شریان های سخت شده- یکی از مؤلفه های کلیدی بیماری قلبی- نیز بیشتر می شود.
تیم مطالعه به طور دقیقتر فرآیندی به نام آترواسکلروز، سخت شدن تدریجی رگ های خونی ناشی از تجمع پلاک های چربی را بررسی کردند. آترواسکلروز همین طور می تواند منجر به تجمع رسوبات ناسالم کلسیم در شریان ها شود.
تیم مک گرو یک پایگاه داده بزرگ شامل بالاتر از ۶۴۰۰ بزرگسال میانسال و مسن آمریکایی را که در زمان پیوستن به این مطالعه بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲، عاری از بیماری قلبی بودند، بررسی کردند.
نمونه های ادرار سطح شش فلز محیطی هر شرکت کننده را که با بیماریهای قلبی مرتبط هستند، ردیابی کردند: کادمیوم، کبالت، مس، تنگستن، اورانیوم و روی.
مردم به طور معمول بوسیله دود تنباکو در معرض کادمیوم قرار می گیرند، در صورتیکه پنج فلز دیگر با کودهای کشاورزی، باتری ها، تولید نفت، جوشکاری، معدن و تولید انرژی هسته ای مرتبط هستند.
محققان شرکت کنندگان را به چهار گروه تقسیم کردند که از کمترین تا بالاترین غلظت فلزات مختلف در ادرار متغیر بودند.
برای کادمیوم، افرادی که در بالاترین سطح قرار می گیرند، سطوح کلسیفیکاسیون شریان را داشتند که در طول دوره مطالعه ۱۰ ساله ۷۵ درصد بیش از افرادی بود که در پایین ترین سطح بودند.
برای وجود تنگستن، اورانیوم و کبالت، این اعداد به ترتیب ۴۵، ۳۹ و ۴۷ درصد بیشتر بود.
افرادی که دارای بالاترین سطح مس و روی در ادرار بودند، به ترتیب ۳۳ و ۵۷ درصد بیش از افرادی که کمترین سطح را داشتند، کلسیفیکاسیون (سخت شدن عروق) داشتند.
به گفته پژوهشگران، آلودگی بزرگترین خطر زیست محیطی برای سلامت قلب و عروق است. باتوجه به شیوع گسترده این فلزات به سبب کارهای صنعتی و کشاورزی، این مطالعه خواهان افزایش آگاهی و اقدامات نظارتی برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض آنها و صیانت از سلامت قلب و عروق است.


منبع:

1403/07/05
12:02:00
5.0 / 5
34
تگهای خبر: بیماری , دانشگاه , درمان , درمانی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
بیو بگ BioBag