محققان تایوانی می گویند؛

خطر بیماری آسم در افراد دچار دیابت دو برابر است

خطر بیماری آسم در افراد دچار دیابت دو برابر است

بیو بگ: یک بررسی جدید به این نتیجه رسیده است که افراد دچار دیابت نوع 2 تقریباً دو برابر بیشتر در معرض مبتلاشدن به آسم هستند.



به گزارش بیو بگ به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، پژوهشگران دریافتند مبتلایان به دیابت نوع ۲ در مقایسه با افراد بدون دیابت ۸۳ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به آسم هستند.
این رابطه همین طور برعکس عمل می کند - بگفته پژوهشگران، افراد دچار آسم ۲۸ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به دیابت نوع ۲ هستند.
دکتر «نام نگوین»، محقق ارشد از دانشگاه پزشکی تایپه در تایوان، اظهار داشت: «این رابطه بر نیاز به آگاهی بیشتر در بین بیماران دچار دیابت نوع ۲ یا آسم و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی تاکید دارد.»
برای این مطالعه، پژوهشگران داده های ۱۷ میلیون نفر را از ۱۴ مطالعه قبلی که ارتباط بین آسم و دیابت نوع ۲ را بررسی می کردند، جمع آوری کردند.
به گفته پژوهشگران، نتایج همین طور نشان داد که هرچه شدت آسم یک فرد بیشتر باشد، خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ در او بیشتر است.
این یافته ها نشان میدهد که آسم و دیابت ممکنست تعدادی از علل زمینه ای مشابه داشته باشند.
نگوین اظهار داشت که مطالعات آینده باید به ارتباط بالقوه بین آسم و دیابت نوع ۲ بپردازد.
نگوین اشاره کرد: «راهبردهای پیشگیرانه باید برای کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ در افراد دچار آسم در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، غربالگری و رسیدگی به وضعیت پیش دیابت در بیماران آسم، پیش از این که به دیابت نوع ۲ تبدیل گردد، یا مدیریت دقیق استفاده از کورتیکواستروئیدهای سیستمیک، که نه فقط می تواند موجب افزایش موقت قند خون شود، بلکه با افزایش ریسک ابتلاء به نوع ۲ نیز مرتبط می باشد.»

1403/06/22
16:26:51
5.0 / 5
58
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , پزشكی , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط بیوبگ
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
لینک دوستان بیو بگ
بیو بگ BioBag